Grąžinimas

Kokybišką prekių keitimą ir grąžinimą reglamentuoja Civilinio kodekso 6.362 straipsnis bei Mažmeninės prekybos taisyklės. Pirkėjui gavus prekę, ir dėl kokių nors priežasčių, pavyzdžiui, dydžio, spalvos, formos, modelio, jam nepatinka įsigyta prekė, jis turi teisę per keturiolika kalendorinių dienų nuo ne maisto prekių pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nenustatęs ilgesnio termino, pakeisti ją tinkama.

Pardavėjui neturint tinkamos prekės pakeitimui, pirkėjas turi teisę grąžinti prekę pardavėjui ir atgauti už ją pinigus, arba pasirinkti kitą prekę tos pačios piniginės vertės. Už prekės grąžinimo transportavimo išlaidas apmoka pirkėjas.

Kokybiškos prekės keitimas kita preke yra tenkinamas, jeigu prekė nebuvo naudojama, nėra niekaip apgadinta, turi pradinę prekinę išvaizdą, nėra pažeista pakuotė. Taip pat pardavėjui pareikalavus, pirkėjas turi pateikti dokumentus, įrodančius prekės pirkimą iš to pardavėjo.

 

Nekokybiškų prekių keitimas

Gavus nekokybišką prekę, kurios prekinė išvaizda ir/ar pakuotė yra pažeista bei yra netinkama vartojimui, pirkėjas gali atgauti sumokėtus pinigus ir grąžinti prekę, arba nekokybiška prekė gali būti pakeista į kokybišką prekę. Abiem atvejais, kai nekokybiška prekė yra keičiama į kokybišką, arba vykdomas nekokybiškos prekės ir pirkėjo pinigų grąžinimas, pardavėjas vykdo tai savo lėšomis. Esant prekės grąžinimui, kurios pakuotė ar ji pati yra pažeista, o prekė nebetinka pardavimui, grąžinimas vyksta bendru pardavėjo ir pirkėjo susitarimu.

 

Keitimas

Jeigu pardavėjas per klaidą išsiuntė ne pirkėjo įsigytą prekę, keitimo ir transportavimo išlaidas apmoka pardavėjas.